24 januari 2010

Novell - I Fullmånens Sken

Hej hej hej. Jag vet att jag har nämnt min novell tidigare men kom på nu att jag inte har länkat den. Det är den andra novellen jag någonsin skrivit och jag skrev den på mindre än en timme - så var liiite snälla mot mig iaf! Den är inte ens två A4 lång så om ni har några minuter över skulle det göra mig jätteglad om ni läste den och iaf gav en jättekort kommentar (ni får gärna ge längre kommentarer med!) som visar att ni läst den iaf.
Den är inspirerad av Twilight som ni kanske märker. Idén är till grunden inte min utan jag såg den på ett forum/hemsida och en tjej sa att hon funderat på den ett tag och undrade om ngn kunde skriva ner den. Jag testade och blev hyfsat nöjd med resultatet, men tjejen som gav mig idén hittade jag inte igen och om du läser så tackar jag dig för den här idén och undrar om jag får spinna vidare på den, för jag tycker om den väldigt mycket!

Den handlar om Fia och Oskar. Fia är människa och Oskar är ett spöke som inte kunnat lämna denna värld. De blir kära och det är ett förhållande där de inte ens kan röra vid varandra.

så nog med prat. Låt mig höra vad ni tycker!

Klicka här: I Fullmånens Sken

1 kommentar:

  1. Wooow!! Jäkligt bra är den ju! Om det hade varit en bok hade jag absolut läst den. Och det säger jag inte bara för att vara snäll, jag menar det verkligen! Jag är också en bokslukare och jag läser aldrig böcker som gör mig uttråkad. Men den här novellen var ju sjukt bra. Jag har själv försökt skriva noveller, men, men...dom blir inte riktigt som jag tänkt mig... Du borde absolut fortsätta skriva. Vem vet, kanske blir du känd en dag;-)

    SvaraRadera