24 maj 2011

Hush Hush, Crescendo (4)

Skrev att jag skulle läsa Hush Hush förra sommaren och sedan har jag inte berättat vad jag tyckte om den.
Hush Hush finns på svenska och heter då Fallen Ängel och är skriven av Becca Fitzpatrick. Det är en bok om Nora Grey som är en vanlig tjej - tror hon, och så börjar det en konstig kille i hennes klass (Patch) som hon på ett underligt vis inte kan motstå. Patch visar sig vara en fallen ängel (därav svenska titeln) och det finns andra som är ute efter Nora.
Den här boken var så bra att jag började leta runt efter en fortsättning, och till min lycka så kom Crescendo i höstas. Crescendo fortsätter där Hush Hush slutar och man får fortsätta följa Nora och Patch äventyr när allt verkar bli ännu mer komplicerat än i första boken. Det enda dåliga med Crescendo är att den slutar hängande - alltså mitt i historien, på ett för mig väldigt jobbigt sätt då när jag läste den var det ett år tills uppföljaren kommer. tredje boken kommer den 4e oktober och heter 'Silence' så nu är väntan på fortsättningen inte så lång.


Jag gillar serier där man kan följa sina favoritkaraktärer i mer än en bok och lära känna dem på ett helt annat sätt och djup. Den här serien är välskriven, har humor, romantik, spänning, övermänskliga krafter, änglar och annat skoj. Helt klart läsvärd! Perfekt sommarläsning för den som gillar Twilight men är ute efter något mer moget språk och en lite mer seriös handling.

I serien har utkommit:
Hush Hush - Fallen Ängel
Crescendo - Förlorad ängel (kom på svenska 3e maj 2011)
Silence (4e oktober 2011)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar