09 november 2009

filmer

jag läser inte så mkt just nu, av någon anledning.

men jag har börjat skriva, då jag blev inspirerad av noelltävlingen att skriva en novell i Stephenie Meyers anda. så det kanske kommer en kapitelfiction ifrån min sida snart.. får se.

tills dess eller tills jag läser mer böcker så har jag en filmblogg som jag uppdaterar ibland, klicka här för den samt att jag har en vanlig blogg, klicka här för den.

men fler böcker kommer. det gör det.
förslag på böcker tas gärna emot!

8 kommentarer:

  1. En sjukt bra fantasy bokserie som jag nyss har hittat är Cassandra Clare's "The mortal instruments" (City of bones, City of ashes, och City of glass). Jag rekommenderar dem varmt! :)

    SvaraRadera
  2. Just nu läser jag En gnista från solen av Mark Canter och den kan jag rekommendera:)

    SvaraRadera
  3. Hej! Gillar verkligen din blogg, hittade just hit. Gillar bilderna längst upp ;)
    Jag har själv en bokblogg med en ny recension för varje vecka; http://bokpanda.webs.com/ och lade nyss ut en recension på "Godnatt Mister Tom", det var därför jag hittade hit när jag googlade efter bilden :)
    Ska kolla runt lite här nu :P

    SvaraRadera
  4. Jag ramlade precis in på din blogg av en slump (googlade "stolthet och fördom klassiker") och tycker att den är bra; har precis beställt "Ögat över månskäran" t.ex. eftersom det verkar som om du och jag har liknande smak när det gäller böcker! :) Anledning till att jag googlade som jag gjorde är att jag håller på att skriva en essä till skolan (litteraturvetenskap) som handlar om "Bridget Jones Dagbok", och därför föll det sig rätt naturligt att även skriva om "Stolthet och fördom". Vad jag ska komma fram till är i alla fall att jag tycker att du ska läsa "Bridget Jones"-böckerna (om du inte redan har gjort det så klart) eftersom dom är sjukt roliga, väldigt lättlästa och sådär men det är roligt att vara nördig och hitta ställen där Helen Fielding tagit Austen-berättelsen och när hon hintar till böckerna (och serien). Så läs dem, väldigt underhållande och kul om man är en S & F-nörd (som jag är). :D Hur som helst, fin blogg!

    SvaraRadera
  5. Tack så mkt Emma. Jag ska kolla upp de böckerna, har sett filmerna och tänkt läsa boken filmen bygger på men aldrig kommit till skott så att säga. Men jag ska ta tag i det!
    OCh Louise: tack ska kolla upp den med!
    Amanda: Tack så mkt, kollar in din bokblogg =)

    SvaraRadera
  6. Jag tycker din blogg är jättebra och har ungefär samma smak i böcker och filmer.. Men jag behöver ett boktips innan nyår då jag ska iväg och det kommer gå åt många böcker under den resan så jag hoppades på lite nya boktips kommer det några snart?? Snälla?! Och tack för tipset av The notebook jättebra! Läste den direkt efter jag läst din recension..

    SvaraRadera
  7. men åh vad kul att du tycker så Linnea!
    jag rekommenderar andra böcker av Sparks - han som skrev notebook, som A Walk To Remember om du inte läst den. vampire Diaries är bra med om du klarar av att läsa på engelska. Annars är Eragon-serien asbra att läsa på resa!

    och vill du ha många böcker så är alla böcker av David Eddings att rekommendera, de är GRYMMA! <3

    SvaraRadera