17 december 2008

Svindlande höjder / Wuthering Heights

Lånade Svindlande höjder på biblioteket för någon vecka sedan, enbart för att Bella läser den i Twilight (Om jag kunde drömma), och för att flera jag pratar med gillar den boken. De jämförde den med andra klassiker som man borde läsa, som Jane Austens böcker (Stolthet och Fördom, Emma och Förnuft och Känsla).

Jag måste först tillägga att jag är inne i en period av trötthet just nu och det kanske kan vara en bidragande faktor till att jag inte ens orkade läsa två kapitel. Det har nästan aldrig hänt att jag slutar läsa en bok mitt i och bara ger upp (hänt 4 ggr som jag kommer ihåg), men så var fallet med denna. Visst Jane Austins böcker börjar inte heller särskilt roligt och jag kanske borde ge den en andra chans, men just nu orkar jag inte det.

Inte heller kan jag såga boken då jag faktiskt inte har läst den ännu, men den tråkade ut mig fullständigt.

Men vi kan väl säga såhär, någon gång när jag får mer tid och ork ska jag sätta mig ner och tvinga mig igenom den (och de andra böckerna som jag inte läst färdigt) och sedan ska ni få höra vad jag tycker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar